Algemene Voorwaarden

1. Algemeen
De algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Studio B en een cliënt waarop Studio B deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

2. Inspanningen studio
    1. De schoonheidsspecialiste van Studio B zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenkomstig met de eisen van      goed vakmanschap uitvoeren.
    2. De cliënt zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan de schoonheidsspecialiste worden verteld.
    3. De schoonheidsspecialiste van Studio B is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de cliënt is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
    4. De schoonheidsspecialiste van Studio B zal de cliënt inlichten over de financiële consequenties van de wijziging van de behandeling.

3. Afspraken
    1. De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 42 uur voorafgaande aan de afspraak aan Studio B melden.
    2. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Studio B het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt door berekenen.
    3. Indien de cliënt meer dan 10 minuten later dan de afgesproken tijd in de studio komt mag de schoonheidsspecialiste de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt doorberekenen.
    4. Indien de cliënt bij meer dan 15 minuten later dan de afgesproken tijd in de studio aankomt, mag de schoonheidsspecialiste de gehele afspraak annuleren en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
    5. Studio B moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.
    6. Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van artikel 3.1 tot en met 3.6 te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.

4. Persoonsgegevens & privacy
    1. De cliënt voorziet de schoonheidsspecialiste vóór de/bij de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de schoonheidsspecialiste aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
    2. De schoonheidsspecialiste neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op en verwerkt deze in het klantenbestand.
    3. De schoonheidssalon behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
    4. De schoonheidssalon mag gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
    5. De schoonheidsspecialiste is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft mede gedeeld tijdens de behandeling.
    6. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is vertelt of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
    7. De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak de schoonheidsspecialiste verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

5. Betaling
    1. Studio B vermeldt alle prijzen van de behandelingen en de producten zichtbaar in de salon.
    2. De gemelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.
    3. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
    4. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten te voldoen.

6. Aansprakelijkheid
    1. Studio B is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan doordat de schoonheidsspecialiste van Studio B is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding.
    2. Studio B is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegebracht naar de salon.

7. Klachten
    1. Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen twee weken na ontdekking mondeling als zowel schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van Studio B.
    2. Studio B moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat antwoord geven.
    3. Indien een klacht over de behandelingen gegrond is zal Studio B de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt.
    4. Indien een klacht over de producten gegrond is zal Studio B het aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of helemaal vergoeden.
    5. Indien Studio B en de klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.

8. Garantie
    1. Studio B geeft de cliënt een week (7 dagen) garantie op de behandeling en producten.
    2. Deze garantie vervalt indien, indien:
    •    De cliënt op de hoogte is gebracht door de schoonheidsspecialiste over het resultaat van de behandeling en de tijdsduur van het effect van de behandeling of producten;
    •    De cliënt andere producten dan door de schoonheidsspecialiste geadviseerde producten heeft gebruikt;
    •    De cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd;
    •    De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd;
    •    De cliënt de producten niet volgens het advies van de schoonheidsspecialiste heeft gebruikt;
    •    De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
    3. Na een behandeling kan de huid een reactie geven. De cliënt wordt hiervan op de hoogte gebracht tijdens de behandeling.

9. Specialisatie
    1. Afhankelijk van uw zorgverzekeraar en de polisvoorwaarden worden een aantal behandelingen door hen geheel of gedeeltelijk vergoed.
    2. De cliënt betaalt het gehele honorarium van de behandeling aan Studio B.
    3. De schoonheidsspecialiste van Studio B zorgt voor een factuur met daarop de juiste informatie voor de zorgverzekeraar.
    4. De cliënt is zelf verantwoordelijk voor het indienen van de declaratie bij de zorgverzekeraar.
    5. De cliënt dient zelf rekening te houden met het eigen risico bedrag van hun zorgverzekeraar.
    6. Studio B is op geen enkele manier verantwoordelijk voor het verder afhandelen van de declaratie aan de zorgverzekeraar.

10. Beschadiging en/of diefstal
    1. Studio B heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien, de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt.
    2. Studio B meldt diefstal altijd bij de politie.

11. Behoorlijk gedrag
    1. De cliënt behoort zich in de studio te gedragen volgens algemene aanvaarde normen.
    2. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de schoonheidsspecialiste van Studio B het recht de cliënt de toegang tot de studio te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.
    3. Bij Studio B wordt gewerkt volgens de hygiëne regels van de HAM code van schoonheidsspecialisten, en beschikt over een GGD keuring.
    4. Er wordt van de cliënt verwacht dat zij zich houden aan de persoonlijke hygiëne regels.

12. Recht
    1. Op elke overeenkomst tussen Studio B en de cliënt is het Nederlandse recht van toepassing.
    2. De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van Studio B en zijn ook in de studio beschikbaar.
    3. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
    4. Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.

13.    Geheimhouding
    1. De schoonheidsspecialiste is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft mede gedeeld tijdens de behandeling.
    2. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is vertelt of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak de schoonheidsspecialiste verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.